Каква е идеалната температура в офиса?

В тази статия ще обсъдим при какви температурни условия е най-добре да работим в офиса.

 

 

Вероятно сте забелязали, че в офиса има различни предпочитания относно температурните условия и това понякога може би води до дебати с колеги. Тук ще анализираме причините за разногласията и ще Ви помогнем да откриете идеалната температура в офиса, за да могат служителите Ви да се чувстват и работят по най-добрия начин.

Ако чуете оплаквания относно условията на работното място, не ги игнорирайте, това е знак, че трябва да се вземат мерки, за да може екипът да работи с пълния си капацитет. Нека видим защо още си струва да не подминавате оплакванията на служителите.

 

Защо е важно да осигурите идеалната температура в офиса?

Може би не сте подозирали, но температурните условия са показател, който пряко влияе на продуктивността на служителите. Причината за това е, че ако екипът Ви не се чувства комфортно, това ще доведе до разсейване и по-бърза умора.

 

Според проучвания в офис средите, при подходяща температура, грешките при писане могат да намалеят с до 44%, а производителността да се увеличи със 150%. Ако Вие сте собственик на компания, вероятно вече се досещате колко голяма загуба е това за Вас.

 

Ето до какво най-често води дискомфортът на служителите на работното място:

  • Сънливост
  • Служителите си вземат дълъг обяд навън
  • Служителите често излизат на почивка за пушене и кафе
  • Служителите закъсняват или си тръгват по-рано

 

Освен всичко споменато, липсата на идеална температура може да доведе до враждебност между хората в офиса и до понижаване на комуникацията.

 

Условия, влияещи върху идеалната температура в офиса

Всъщност, идеалната температура може да е различна за всеки човек. Според някои експерти, най-подходящите показатели на термометъра в офис среда са между 23° и 26°. Но няма строго конкретни такива. Това, което се препоръчва е чист, добре циркулиращ въздух с влажност от 20 до 60%.

Истината е, че не само температурата влияе на комфорта на служителите. Има и други важни фактори, които е добре да имате предвид.

 

Влажност

В офисите, в които влажността е прекалено висока, може да се забележи, че повърхностите са лепкави и служителите се чувстват като „залепнали“ на столовете си. Освен това, влажността допринася въздухът да се усеща тежък и дишането да е затруднено. Дори да използвате климатик, ако той например е прекалено голям за помещението, няма да работи достатъчно дълго, за да изсушава въздуха.

 

Различни приспособления на тялото спрямо пола

Всички знаем, че мъжете и жените имат различни усещания за температурата. Ето защо може да се забележи, че разногласията относно идеалните условия идват от двете страни. Това се дължи на гените и на индексът на телесна маса, които всеки от нас има.

 

Натовареност

Има голяма разлика, ако в офиса Ви работят 5 или 20 човека. Спрямо това зависи дали градусите трябва да са по-ниски или по-високи. Така че Вашата климатична система трябва да се регулира спрямо нивото на заетост.

 

Сезон

В различните сезони е логично и температурата в офиса да е различна. Ако целогодишно температурата на работното място е еднаква, със сигурност ще има оплаквания от екипа Ви. Защо се случва така? Всеки човек се адаптира по различен начин към температурните изменения и се чувства комфортно при различни условия.

 

Решения за постигане на идеална температура в офиса

Какво означава идеални условия за всички? За да бъде постигнато това, трябва температурата в офиса да е такава, че всички да са доволни и да работят ефективно. Ето какво можете да направите по въпроса:

✔ Като начало можете да направите промени в работния процес. Например, можете да насочите най-натоварените задачи да бъдат изпълнени в по-хладната част на офиса или през по-хладната част на деня през лятото.

✔ Дайте свобода относно дрескода на работа. Важно е служителите да се чувстват удобно и да могат да свалят или облекат част от облеклото си, за да се стоплят или разхладят.

✔ Ако офиса няма щори, препоръчваме да осигурите такива. Това ще Ви помогне да запазите температурата в офиса.

✔ Проверете дали термостатът се намира на слънце. Ако той се нагрява от слънчевите лъчи, няма да отчита правилно условията в помещението и ще дава погрешен сигнал на климатика.

✔ За запазване на температурата можете да използвате и фолио за прозорци, което също така е и добра защита от ултравиолетовите лъчи.

✔ Обикновените крушки генерират по-висока топлина и са по-вредни за зрението. Заменете ги с LED лампи, които са и по-енергийно ефективни.

✔ Разбира се, няма как да пропуснем и редовната поддръжка на климатичната система. Това включва проверяване и почистване на вентилационните отвори, смяна и почистване на въздушните филтри и проверка на намотките. Преди всеки активен сезон насрочете профилактика на системата от професионален техник.

 

До тук!!!!!

Офисът е място, на което служителите прекарват по-голямата част от деня си, затова е важно да бъдат осигурени подходящи условия на труд. Това включва и избор на подходяща климатична система, която да предостави необходимия комфорт.

 

На страницата на Midea можете да намерите всичко необходимо за климатизацията на Вашия офис. Не се колебайте да ни потърсите, ако имате нужда от помощ при избора на климатична система.